Obrábění

07. září 2016 00:52

Pewag – posunuje hranice ve zpracování řetězů

Nová éra řetězů

Řetězy byly po celá desetiletí vyráběny stejnou technologií: krácení ocelového drátu nebo tyče, tvarování a svařování odporové nebo na tupo do požadovaného finální tvaru. To jsou energeticky náročné procesy.

Omezujícími faktory konvenčních metod jsou tvar řetězových článků (kulaté) a svařitelnost různých kvalit ocelí, která závisí především na obsahu uhlíku a legujících prvků.

Inzerce

Pewag hero je inovativní řetěz svařený třením. Tato technologie výrazně posunuje hranice a otvírá dveře do světa nových řetězů!

Svařování třením – nedochází k přeměnám struktury materiálu

Svařování řetězového článku třením

Zkouška a kalibrace řetězu po svaření třením

 

Svařováním třením se rozumí „technologie spojení“, která je používána v letectví a automobilovém průmyslu po celá desetiletí. Pewag je však prvním výrobcem, který dokáže aplikovat a zdokonalit tuto metodu pro svařování řetězů – řetězových článků a nabídnout tak zcela novou generaci řetězů.

Řetěz svařovaný třením je vyroben z kované oceli. Což je rozdíl oproti standardním řetězům z tažených drátů nebo kruhových tyčí. Použití kovaných dílů nabízí možnost zvětšení průřezu přesně v místech vysokého zatížení a opotřebovávání. Tím je eliminováno riziko trhlin, které mohou nastat v průběhu standardního procesu ohýbání kruhových ocelových řetězů.

Svařování třením není svařováním doslovným konvenčním svařováním. Teplota se tvoří pomocí mechanického tření mezi řetězovými komponenty až do jejich plasticity – tvárnosti. Následným působením boční síly a tlaku na svařování části řetězu pak dochází ke spojení řetězových článků.

Výhody svařování třením

Spojení bez tavení materiálu

  • Bez přeměny struktury
  • Teplotou je ovlivněna pouze malá část svařovaných dílů (téměř nulové zbytkové pnutí)

Porovnání řetězu pewag hero svařovaného třením a běžného řetězu

Čistý spoj

  • Bez nečistot a pomocných svařovacích materiálů v místě sváru a vytlačování hmoty spojovaný dílů

Limity – nejsou známy!

  • Konvečními technologiemi nesvařitelná ocel, například typu 50CrV4, může být třením svařena

Tvar není limitující

  • Každý typ řetězu má své specifické potřeby. Použitím kovaných dílů a komponent lze řešit kritická místa například zvětšení objemu v místech nebo části spoje a dramaticky tak zvýšit odolnost v místě největší zátěže a namáhání řetězu

Snížení měrného povrchového tlaku a zvýšení objemu pro opotřebení

  • Tvar tradičních kruhových článků ocelových řetězů poskytuje malou styčnou plochu článků a tím se následně způsobuje vysoké napětí
  • Specifický tvar v zatěžovaných místech řetězových článků a dvojnásobné zvětšení styčných ploch řetězových článků výrazně snižuje opotřebení řetězu. To vede ke snížení kontaktu a maximálního napětí a přináší vyšší výkon a o 30 % delší životnost.

www.pewag.cz

Mohlo by se Vám líbit

25 německých veletrhů v roce 2025

Letošní veletržní sezona už začala v březnu, ale i tak jsou před námi desítky zajímavých oborově zaměřených průmyslových veletrhů. Inzerce Níže uvádíme přehled veletrhů, název, […]

Síla evoluce: ICONICS se mění na Mitsubishi Electric Iconics Digital Solutions

Společnost ICONICS oznamuje oficiální změnu názvu na Mitsubishi Electric Iconics Digital Solutions (MEIDS), což představuje významný krok v jejím vývoji. Společnost MEIDS, s podporou společnosti […]

Milan Rajtár je novým šéfem největšího českého výrobního závodu Innomotics v Mohelnici

Společnost Innomotics vyvíjí a vyrábí ucelené portfolio nízkonapěťových a vysokonapěťových motorů, generátorů, převodových motorů, měničů pro střední napětí a vřeten. V České republice má téměř 4000 […]