10. března 2017 11:51
Lednové novinky ve výrobě společnosti Koyo Bearings
Ve zkušebním provozu začaly vyrábět dvě nové speciální linky na výrobu ložisek s nízkým třením pro luxusní sportovní vozy. Nákup linek se stal investicí za čtyřicet milionů korun.
Společně s první Mitec linkou, která zmíněné díly vyrábí již od března loňského roku, se celková investice vyšplhala na šedesát milionů. Vzorky výrobků už jsou v rukou zákazníka. Až se vrátí schválené, tedy zhruba v únoru 2017, rozjede se ostrá výroba.
Ředitel závodu Petr Novák potvrdil, že „nové plně automatické linky budou vyrábět dva typy vnějších kroužků pro zákazníka Mitec, který dodává součástky pro vozy značek Jaguar a Land Rover. Plánujeme, že na všech třech linkách, které v našem olomouckém závodě máme, v budoucnu každým rokem vyrobíme 1,66 milionu požadovaných kusů.“ Dodal také, že stroje, ze kterých se linky skládají, vyráběly firmy v Japonsku, České republice a na Slovensku. Z Japonska přijeli i odborníci, kteří stroje úspěšně uvedli do provozu a testovali.
„Na linkách počítáme s dvousměnným provozem, bude je obsluhovat šest lidí,“ objasnil Petr Novák a dodal, že do konce roku 2017 Koyo hodlá navýšit počet kmenových zaměstnanců závodu téměř na 500.
V průběhu ledna dokončili zaměstnanci zavádění elektronických měřidel Intronix do výroby, konkrétně na soustružnu. Zcela nové jednotky Intronix dávají operátorům vizuální přehled o průběhu měření kusů. Měřidla nám pomáhají zlepšovat kvalitu soustružených dílů pomocí metodiky statistické regulace procesu v reálném čase. Celková investice do tohoto projektu se vyšplhala na 500 tisíc korun.
Během letošního fiskálního roku se společnosti KOYO Bearings podařilo zvýšit objem výroby o patnáct procent a s jeho koncem (k 31. březnu 2017) se v prodeji přiblíží k magické hranici jedné miliardy korun. V příštím fiskálním roce 2017 se očekává růst výroby o dalších deset procent. Společnost má připravených 150 milionů korun na plánované investice.
Za poslední tři roky se podařilo účelně proinvestovat na 350 milionů korun a v budoucnu chce společnost investice za stejně dlouhé období navýšit – plánuje další výdaje do technologií v celkové hodnotě 400 milionů korun.
Během úspěšného roku 2016 došlo k navázání spolupráce například se zákazníky Volkswagen, Daimler a Jaguar Land Rover. Společnost získala dvě další významná ocenění: Odpovědnou firmu roku 2016 a Dodavatel pro Auto roku 2016. V neposlední řadě firma získala energetickou certifikaci ISO 50001 o tři roky dříve, než se to stane zákonnou povinností.
Redakčně zpracováno z www.koyobearings.cz
Mohlo by se Vám líbit
Nová všestranná řešení tryskání pro e-mobilitu
- Strojírenství
-
27. prosince 2024
Rychlé, účinné a přitom šetrné Kvůli rychle rostoucí poptávce po komponentech pro elektromobily musel Alupress GmbH, renomovaný výrobce inovativních hliníkových a hořčíkových tlakových odlitků, zvýšit […]
Volkswagen snižuje roční kapacitu výroby o 734.000 aut. To je hodně!
- Automotive
-
26. prosince 2024
Když si přečteme titulky k nedávné dohodě vedení VW s odboráři: „Žádné továrny se nezavřou“, „propouštět se nebude“, „zaměstnanci vymění růst platů v příštích letech za jistotu pracovního […]
Čeští vývojáři Panasonic vyvinuli linku na velkokapacitní tepelná čerpadla. Z Plzně bude zásobovat celou Evropu
- Strojírenství
-
25. prosince 2024
Společnost Panasonic v Plzni vyvinula a spustila linku primárně zaměřenou na produkci velkokapacitních tepelných čerpadel typu vzduch-voda. Investicí ve výši 66 milionů korun se japonská značka […]