20. listopadu 2015 12:24
Editorial: Výsledky ankety čtenářů
Velká anketa čtenářů otištěná napříč našimi časopisy a prezentovaná v naší expozici na MSV v Brně přinesla, i pro nás, řadu zajímavých výsledků. Odpovědní dotazníky byly rozsáhlé, podrobné a týkaly se řady témat. Přinesly ale jasný výsledek. Aniž bych obtěžoval statistikou a procenty, zjednodušeně se dá říct, že čtenáře našich časopisů jednoznačně zajímá výroba. A to výroba ve všech podobách: nabídka zboží, služeb, technologií. Zejména produkty, jejich srovnání. Dále pak zprávy z praxe a výroby. Prostě, čtenáře zajímá, co se vyrábí, kde se to vyrábí, jak se to vyrábí, kdo zajistí technologii a případně kde už něco podobného funguje. A to včetně robotizace a měření.
Na otázku: Co v našich časopisech sledujete nejraději? Odpovědělo nejvíce čtenářů takto:
1) porovnání produktů na trhu,
2) zprávy z praxe a výroby,
3) nabídka, zboží, služeb, technologií,
4) reportáže.
S odstupem, ale stále ještě s vysokým podílem čtenářů, následují tyto rubriky:
5) informace o odborných akcích
a veletrzích,
6) odborné články nezávislých autorů,
7) rozhovory,
8) volné vstupenky na veletrhy,
9) akční nabídky a slevy.
Ostatní rubriky již nemají většinového čtenáře.
Co se týče redakční části časopisů, tak zde jsme z hlediska obsahu dopadli výborně, neboť naše příspěvky kopírují zájem čtenářů. Redakční část časopisů tvoří vedle obsahu ale i formu časopisu a zavedenou strukturu od první do poslední stránky (úvodník, obsah, téma, rozhovor, reportáž, rubriky, odborný článek, tiráž). Zde jsme si ověřili, že i tato struktura musí být podřízena obsahu. A skutečným obsahem časopisů, který naši čtenáři hledají, je nabídka zboží a služeb inzerujících firem. Redakční příspěvky by měly tvořit charakter a tvář časopisu, ale neměly by dominovat a přebíjet faktický obsah. Jinými slovy – do jednoho vydání stačí otisknout jeden rozhovor, jedno téma, uvést jednu reportáž. Ostatní navíc již může ředit pozornost čtenáře. Náš čtenář dále očekává reportáže a rubriky primárně z výroby a praxe.
Anketa přinesla desítky zajímavých údajů. Podělím se jen o několik střípků. Největší reakce a ohlas získal časopis KOVOINZERT. I když místy těsně stíhaný tituly machining & tooling magazine a Automobil Industry.
Každý časopis má jiná témata, která lze mezi sebou jen obtížně porovnávat, přesto bych rád uvedl pomyslné medailové pozice mezi tématy, která by dle čtenářů ve vydáních neměla chybět:
1) obrábění (v časopise KOVOINZERT),
2) robotizace (v časopise KOVOINZERT),
3) technologie výroby (v časopise Automobil Industry).
S periodicitou vydávání našich časopisů jsou spokojeny tři čtvrtiny čtenářů, ostatní by uvítali více vydání v roce. Nejvíce čtenářů si přeje více titulů v roce u časopisu machining & tooling magazine. Přes 90 % čtenářů upřednostňuje tištěnou podobu časopisu, zbytek čte naše tituly online.
Orientace čtenářů na problematiku výroby a „použití“ našich časopisů k účelu „porovnání produktů na trhu“, což je v naší anketě absolutní vítěz zájmu čtenářů, je pro nás jako vydavatele dobrá zpráva, která dává zpětně naší činnosti smysl.
Rád bych dodatečně poděkoval všem účastníkům ankety za jejich názory. Děkuji také všem, kteří vyjádřili pozitivní názor na novou podobu KOVOINZERTU!
Příjemné čtení!
Jiří Klusáček
ředitel vydavatelství
Mohlo by se Vám líbit
Nová všestranná řešení tryskání pro e-mobilitu
- Strojírenství
-
27. prosince 2024
Rychlé, účinné a přitom šetrné Kvůli rychle rostoucí poptávce po komponentech pro elektromobily musel Alupress GmbH, renomovaný výrobce inovativních hliníkových a hořčíkových tlakových odlitků, zvýšit […]
Volkswagen snižuje roční kapacitu výroby o 734.000 aut. To je hodně!
- Automotive
-
26. prosince 2024
Když si přečteme titulky k nedávné dohodě vedení VW s odboráři: „Žádné továrny se nezavřou“, „propouštět se nebude“, „zaměstnanci vymění růst platů v příštích letech za jistotu pracovního […]
Čeští vývojáři Panasonic vyvinuli linku na velkokapacitní tepelná čerpadla. Z Plzně bude zásobovat celou Evropu
- Strojírenství
-
25. prosince 2024
Společnost Panasonic v Plzni vyvinula a spustila linku primárně zaměřenou na produkci velkokapacitních tepelných čerpadel typu vzduch-voda. Investicí ve výši 66 milionů korun se japonská značka […]