Automotive

11. května 2017 16:09

Nový krycí lak s přírodním tužidlem pro automobilový průmysl

Výrobci a dodavatelé z oblasti automobilového průmyslu soustavně usilují o snížení energetické spotřeby a emisí CO2 ve výrobě.

Zleva Dr. Matthijs Groenewolt, vedoucí pracovník oddělení vývoje krycích a svrchních laků ze společnosti BASF, Dr. Markus Mechtel, šéf marketingu pro automobilová krytí ze společnosti Covestro a Thomas Heusser, vedoucí oddělení materiálů a technologií výrobních procesů ze společnosti Audi.

Projektový tým tvořený zaměstnanci Audi, divize BASF Coatings a společnosti Covestro nyní překonal novou hranici: v Ingolstadtu byl za reálných podmínek poprvé použit krycí lak s přírodním tužidlem na testovacím exempláři vozu Audi Q2.
BASF vyvinul tento krycí lak pomocí přírodního tužidla Desmodur® eco N 7300 od společnosti Covestro. Rovných 70 % z celkového obsahu uhlíku v tužidle pochází z obnovitelných surovin, díky čemuž inovace redukuje spotřebu fosilních paliv. Nový lak, jenž představuje vrchní vrstvu krytí, poskytuje vyšší odolnost proti poškrábání, lesklý vzhled, ochranu před slunečním zářením a povětrnostními podmínkami.

Inzerce

Kvalitní i ekologický produkt zároveň
„Nový krycí lak pomáhá našim zákazníkům dosahovat jejich cílů na poli udržitelnosti, ne však za cenu horší kvality či menšího výkonu,“ uvádí Dr. Matthijs Groenewolt, vedoucí pracovník oddělení vývoje krycích a svrchních laků společnosti BASF.
Dr. Markus Mechtel, šéf marketingu pro automobilová krytí ze společnosti Covestro, dodává: „Používání obnovitelných surovin ve výrobě přírodních tužidel znamená úsporu fosilních paliv. Při růstu biomasy se navíc zachytává CO2.“ Díky přírodním surovinám je dále možné odstranit některé kroky výrobního procesu, což rovněž snižuje emise CO2.

Slibné výsledky testů
„Zapojení přírodních surovin do produkce automobilových krytí je stále ještě v plenkách,“ říká Thomas Heusser, vedoucí oddělení materiálů a technologií výrobních procesů ze společnosti Audi. „Testovací aplikace nového laku na vozy naší značky přinesla slibné výsledky a splnila veškerá očekávání. Ačkoli některé zkoušky, jež si žádá schvalování plného nasazení krytí ve výrobě, ještě nebyly dokončeny, všechny tři zúčastněné subjekty učinily velký krok směrem k větší udržitelnosti automobilového krytí a jeho výroby. Konkrétně automobilka Audi se tímto projektem chopila úlohy průkopníka na poli automobilového průmyslu,“ optimisticky dodává Thomas Heusser.

www.basf.cz

Mohlo by se Vám líbit

Porsche začne na Slovensku s výrobou baterií pro elektromobily

Nový závod na výrobu elektrobaterií v Hornej Strede bude spuštěn v roce 2025 (stav výstavby závodu k 08/2024) Na Slovensko finišuje investice ve výši 315 milionů eur, […]

Rozpočet ČR. O kolik vlastně jde?

Je-li 1 milion Kč – 1 cm pak má rozpočet 23 km !!! Inzerce Převedeme-li miliardy Kč na jiné jednotky, konečně pochopíme, kolik je 2,316 […]

Vystavovatelé MSV se představují – WHS-Handling spol. s r.o.: Inovace v automatizaci kusové výroby

Společnost WHS-Handling spol. s r.o. vznikla v roce 2000 s cílem poskytovat špičkové služby v oblasti průmyslové robotiky a jednoúčelových zařízení. Specializuje se na manipulační aplikace ve strojírenství a plastikářském průmyslu a přináší mnoha lety […]