Strojírenství

07. února 2022 10:18

Konec poslední úzkorozchodové tramvajové trati u nás. Nové tramvaje pojedou na výhybkách z PS

Poslední a jediná úzkorozchodná tramvajová trať z Liberce do Jablonce nad Nisou, která je současně nejdelší meziměstskou tramvajovou tratí na našem území, prošla přestavbou na klasický rozchod 1435mm. Do rozsáhlé přestavby Pražská strojírna dodala výhybkové systémy, srdcovkové části výhybek, čtyřsrdcovkovou křižovatku a zajistila navazující údržbu. V plánu je i přerozchodování tratí v samotném Jablonci, kam bude Pražská strojírna dodávat své výrobky také.

Pražská strojírna dodala Dopravnímu podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou šest výhybkových systémů pro rozchod 1435mm určených do tramvajových výměn, u kterých byl tramvajový rozchod rozšířen, šest nových srdcovkových částí výhybek, jednu čtyřsrdcovkovou křižovatku, odvodnění a žlábkovací profil Krug.

Inzerce

„V současné chvíli jsme dokončili také přebroušení nové hotové trati. Údržbu tramvajových kolejových konstrukcí provádíme nejenom v Praze. Pro náš tým to byla zajímavá změna, jelikož údržbové práce jsou zvyklí dělat uprostřed ruchu města. Tato trať ale vede mezi městy skrz krásnou přírodu, lesy a malebné vesničky,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Tratě ve městech Jablonec nad Nisou a Liberec byly původně postaveny jako úzkorozchodné s rozchodem 1000mm. Až v devadesátých letech proběhla přestavba tramvajových tratí v Liberci na klasický rozchod, ovšem trať z Jablonce zůstala úzkorozchodná. Díky této raritě, kdy z Liberce do Jablonce byly vypravovány tramvaje s podvozky úzkého rozchodu a v samotném Liberci jezdily tramvaje normálněrozchodné, byl i hlavní přestupní terminál Fügnerova ve městě Liberec řešen jako obourozchodný se třemi kolejnicemi.

Přestavba je součástí rozsáhlé modernizační akce tramvajové sítě Dopravního podniku měst Liberec a Jablonec nad Nisou. V souvislosti s přerozchodováním tratě byly již přerozchodovány i všechny původní tramvaje, a to výměnou původních úzkorozchodných podvozků za normálněrozchodné podvozky, samotné tramvajové vozy budou takto pouze výměnou podvozků znovu dále využívány. Tyto tramvaje po realizaci další fáze změny rozchodu v roce 2022 opět spojí město Jablonec nad Nisou s Libercem tramvajovým provozem.

Kontakty pro více informací:
E-mail: media@pstroj.cz

Mohlo by se Vám líbit

Siemens umožnil přednímu světovému výrobci autoskel, společnosti AGC, významně zvýšit produktivitu díky konceptu agilní digitalizace výroby

Společnost AGC Automotive, přední světový výrobce autoskel původem z Japonska, zrealizoval ve spolupráci s českým Siemensem komplexní projekt digitální transformace. Díky dlouhodobé kooperaci se společností Siemens dosáhl […]

Grumant: Poradenství – naše eso k vašim službám

Tento článek je určen nejen majitelům strojírenských firem a obroben, ale celé řadě strojařů, kteří jsou zaměstnáni v oboru a pro něž není cizím pojmem hrdost na svou […]

Dny techniky v závodě Škoda Auto Kvasiny: inspirace pro žáky k volbě technického vzdělávání

Škoda Auto uspořádala v závodě v Kvasinách oblíbenou akci Dny techniky, během níž se žáci a žákyně 9. ročníků místních škol seznámili s moderními technologiemi […]