Automotive

13. března 2018 14:07

Nošovický závod Hyundai vyrobil v roce 2017 přes 350 tisíc vozů.

Naprostá většina mířila na západní trhy

V roce 2017 se v nošovickém závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech vyrobilo celkem 356 700 aut, což bylo o 1,9 % více, než předpokládal původní plán. Největším odbytištěm bylo Německo (45 239 vozů), Velká Británie (43 963), Španělsko (31 641) a Itálie (30 270). V České republice se prodalo 15 722 vozů, což je 4,4 % z celkového objemu výroby. Automobily z nošovické továrny byly exportovány do 66 zemí světa.

Původní plán výroby počítal s tím, že v roce 2017 se v nošovické továrně vyrobí 350 tisíc automobilů Hyundai. Nakonec z nošovického závodu vyjelo 356 700 vozů, což znamenalo nárůst o 1,9 %. Nejvyráběnějším modelem byl Hyundai Tucson, který se na produkci podílel téměř ze dvou třetin.
„Rok 2017 byl pro naši továrnu velmi povedený. Kromě úspěchu v podobě překonání původního plánu a spuštění výroby nových modelů i30 kombi, i30 N a i30 Fastback se našemu závodu podařilo získat i celou řadu prestižních ocenění. Vedle titulu Bezpečný podnik jsme již potřetí obdrželi Národní cenu kvality v kategorii Excelence, počtvrté jsme Zaměstnavatelem roku, a dokonce posedmé Podnikem roku Svazu automobilového průmyslu,“ říká Petr Vaněk, ředitel PR ve společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech.
V roce 2018 bude společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech reagovat na situaci na automobilovém trhu a sníží počet vyrobených vozů na 330 tisíc. Důvodem je znatelný pokles počtu objednávek z Velké Británie a zpomalování poptávky na všech evropských trzích. „Snížení objemu poptávaných vozů platí pro všechny modely s výjimkou prémiových vozů a supersportů. Tento trend je patrný v celém automobilovém průmyslu a podobnými opatřeními reagují všechny přední světové značky,“ vysvětluje Petr Vaněk. Snížení produkce nijak neovlivní počet zaměstnanců v nošovické továrně. Hyundai situaci řeší vyhlášením 5 nevýrobních dnů v prvním čtvrtletí roku 2018. „V současné době máme 3 300 zaměstnanců a na tomto počtu se nebude nic měnit. Ubereme na pracovním čase, tedy na počtu směn. Nevýrobní dny se budou vázat na termíny jarních prázdnin v okresech Ostrava, Frýdek­‑Místek a Karviná, odkud pochází nejvíce našich zaměstnanců. Dva nevýrobní dny jsou také naplánovány na středu a čtvrtek před Velikonocemi,“ doplňuje Vaněk.
Hyundai Motor Manufacturing Czech plánuje v roce 2018 i celou řadu novinek. Zaměří se především na důkladnou revizi a zlepšení charakteristik všech motorů s ohledem na emisní požadavky. V nošovickém automobilovém závodě bude také prodloužena výroba modelu ix20 do konce roku 2019 a v prosinci 2018 plánuje továrna začít s výrobou sportovní verze modelu i30 N Fastback.

www.hyundai-motor.cz

Mohlo by se Vám líbit

Komentář: Prodal jsem stroj do Národního divadla, aneb Kde všude jsou vaši zákazníci v průmyslu?

Reálná praxe v obchodu ve strojírenství mě naučila nevytvářet si žádné domněnky ohledně trhu. Inzerce Ve své dlouholeté praxi v B2B marketingu v průmyslu jsem mnohokrát slyšel […]

Wikov kupuje Litostroj – předního světového výrobce turbín pro vodní elektrárny

Strojírenská skupina Wikov Industry a.s. („Wikov“) expanduje do oblasti výroby klíčových komponent pro vodní elektrárny. Se společností DK Holding Investments s.r.o. (dále „DKHI“) se dohodla […]

Pozvánka na konferenci: „Využití AI a digitalizace ve výrobní sféře“

Datum: 4. prosince 2024 Místo: Quality Hotel Brno Exhibition Centre (dříve Holiday Inn, vedle brněnského výstaviště) Hlavními tématy konference budou: Využití a zavádění AI ve […]