16. ledna 2025 08:10
Padesát nových generátorů do českých lokomotiv CZ LOKO dodá Innomotics z Drásova
- Innomotics dodá v průběhu následujících tří let 50 nových generátorů společnosti CZ LOKO
- První trakční generátor obě firmy společně vyvinuly a zprovoznily již v roce 1999, letos si tedy obě strany připomínají výročí 25 let vzájemné spolupráce
- Innomotics se také podílí na projektu nového provedení unikátní dvousystémové úsporné lokomotivy CZ LOKO s označením DualShunter 2000 AC/DC
Největší český výrobce dieselelektrických lokomotiv CZ LOKO objednal dalších 50 nových generátorů od společnosti Innomotics. Padesátka nových generátorů doplní více než 1300 již provozovaných generátorů Innomotics.
Synchronní generátory 1FC2 v osové výšce 560 mm a výkonu 1000 kVA vyrobí odborníci v Drásově na Tišnovsku, kde sídlí jeden ze 4 českých závodů skupiny Innomotics, předního celosvětového dodavatele elektrických strojů a velkých pohonů.
„Naše lokomotivy jezdí ve více než 20 zemích celého světa, ale jsou dobře známé i v Česku, vyvíjíme je a vyrábíme zde, v tuzemsku. Se závodem Innomotics spolupracujeme již tak dlouho a intenzivně proto, že nám spolupráce dokonale vyhovuje a vzájemně si naprosto věříme. I proto jsme nyní objednali 50 nových generátorů Innomotics do našich nových lokomotiv, je to naše největší zakázka za posledních několik let,“ zdůrazňuje Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO. A vypočítává důvody dlouhodobé spolupráce se společnostní Innomotics, která je již 25 let dvorním dodavatelem elektromotorů a generátorů do lokomotiv CZ LOKO. „Innomotics má kvalitní zázemí, využívá obrovské know how zkušených zaměstnanců, a navíc máme blízko umístěné i naše výrobní závody. Ta spolupráce trvá opravdu natolik dlouho a je tak intenzivní, že si troufnu říci, že přesahuje běžné obchodní vztahy mezi dvěma firmami,“ říká Josef Bárta.
Spolupráce Innomotics a CZ LOKO trvá už 25 let
Synchronní generátory typu 1FC2 pro nové lokomotivy CZ LOKO se budou vyrábět v závodě Innomotics v jihomoravském Drásově.
„Naše motory a generátory se vyznačují nejvyšším stupněm stability i za extrémních okolních podmínek. Mezi další charakteristické vlastnosti patří nízké náklady na údržbu a také nízká hladina vibrací a hluku,“ uvádí Libor Mezník, ředitel výrobního závodu Innomotics v Drásově a dodává: „Velmi si vážíme naší 25leté spolupráce s CZ LOKO i nové zakázky na symbolicky dvakrát 25 generátorů.“ Mimochodem Innomotics pro CZ LOKO dodává také širokou paletu dalších pohonů. K původním trakčním generátorům z Drásova se postupně přidaly asynchronní motory v drážním provedení pro pomocné systémy lokomotiv, které se vyrábí v závodech v Mohelnici a ve Frenštátě. Innomotics v současnosti do lokomotiv CZ LOKO tedy dodává generátory pro trakci, pomocné napájení nebo topení o výkonech 120 až 1 350kVA. Dále elektromotory, které se využívají pro pomocné pohony o výkonech 11 až 45kW, pro kompresory, případně chlazení.
Společný vývoj vylepšené dvousystémové lokomotivy
Obě společnosti nyní připravují další projekty pro českou železnici i zahraniční dráhy. Jde například o dvousystémovou úspornou lokomotivu s označením DualShunter 2000 AC/DC, která je určená pro středně těžkou posunovací a traťovou službu.
„Její koncept umožňuje využívat výhod závislé trakce při vozbě nákladních vlaků na elektrifikovaných tratích a zároveň díky dostatečně výkonnému spalovacímu motoru umožňuje bezproblémový provoz na vlečkách a tratích, které elektrifikovány nejsou. Tím například odpadá nutnost mít dvě lokomotivy – elektrickou a dieselovou – nebo provozovat dieselovou lokomotivu na elektrických tratích,“ vysvětluje Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO. Upozorňuje přitom na to, že železniční doprava obecně je už dnes ve srovnání s dalšími druhy dopravy velmi ekologická a úsporná. Nicméně aby nové provedení lokomotivy fungovalo jako celek, je nutná i úprava generátoru, který je srdcem každé lokomotivy: „Společnost Innomotics je díky vlastnímu vývojovému centru schopná flexibilně reagovat na technické požadavky výrobce lokomotivy a optimalizovat návrh tak, aby vyhověl mechanickým, elektrickým a náročným provozním podmínkám. Díky tomu bylo možné navýšit nominální výkon soustrojí dieselgenerátoru bez nutnosti změny celkových vnějších rozměrů, nebo významného navýšení hmotnosti,“ doplňuje Martin Pochyla, vedoucí obchodního úseku MVHV Innomotics.
Několik čísel:
- 25 let tolik let trvá úzká spolupráce
- 1999 v tomto roce Innomotics a CZ LOKO vyrobily a společně zprovoznily první trakční generátor
- 3 000 ks dodaných asynchronních motorů
- 1 300 ks dodaných trakčních generátorů
- < 20 v tolika zemích jezdí lokomotivy od CZ LOKO
Nová dodávka generátorů:
- První trakční generátor obě firmy společně vyvinuly a zprovoznily již v roce 1999, letos si tedy obě těžké váhy české železnice připomínají výročí 25 let vzájemné spolupráce
- Největší český výrobce dieselelektrických lokomotiv CZ LOKO objednal celkem 50 nových generátorů od společnosti Innomotics, které budou realizovány v následujících třech letech
- Synchronní generátory typu 1FC2 vyrobí odborníci v Drásově na Tišnovsku, kde sídlí jeden ze 4 českých závodů skupiny Innomotics, předního celosvětového dodavatele elektromotorů a velkých pohonů
Pro více informací:
www.innomotics.cz – link na film o 25leté spolupráci Innomotics s CZ LOKO
www.linkedin.com/company/innomotics
Společnost Innomotics GmbH je globální lídr v oblasti výroby elektromotorů a velkých pohonů, který spojuje hluboké technické znalosti a špičkové inovace v oblasti elektrotechnických řešení napříč světem a různými průmyslovými odvětvími. S více než 150 lety zkušeností ve vývoji elektromotorů se společnost stala základem spolehlivého pohybu pro průmyslová odvětví a synonymem pro infrastrukturu po celém světě. Společnost Innomotics udává směr v oblasti průmyslové efektivity, elektrifikace, udržitelnosti a digitalizace. Má sídlo v Norimberku (Německo) a globálně zaměstnává kolem 15.000 lidí. Její roční obrat přesahuje 3 miliardy eur. Se 17 výrobními závody a rozsáhlou prodejní a servisní sítí ve 49 zemích světa má společnost Innomotics vyvážené postavení na rostoucím trhu. Více informací na www.innomotics.com.
Innomotics v České republice patří ve svém oboru mezi významné české průmyslové společnosti. Společnost navazuje na 120letou tradicí a s téměř 4 tisíci zaměstnanci se řadí mezi významné české zaměstnavatele. Má široké výrobní portfolio od nízkonapěťových po vysokonapěťové elektromotory, motory s osovou výškou 63 až 900 mm, motory s převodovkou a generátory. Nabízí však i vývoj a inovativní řešení na míru zákazníkovi, včetně nabídky ekologicky úsporných motorů s vysokou účinností. Výrobní závody Innomotics se řadí mezi české provozy s nejvyšší mírou automatizace a digitalizace. Více informací na www.innomotics.cz.
CZ LOKO:
Česká firma CZ LOKO, a.s. patří mezi největší evropské výrobce dieselelektrických lokomotiv a speciálních drážních vozidel. Tato společnost disponuje vlastním vývojem i kompletní servisní podporou, lokomotivy vyrábí, modernizuje, opravuje. Lokomotivy od CZ LOKO jsou provozovány ve více než 20 zemích světa, včetně Itálie, Švédska, Polska, Ukrajiny nebo Turecka. Aktuálně má 680 zaměstnanců a provozovny v Jihlavě, České Třebové i Praze a servisní střediska v Lovosicích, Ostravě a Letohradu. https://www.czloko.cz/
Mohlo by se Vám líbit
TIA Portal V.20 přináší špičkový výkon a efektivitu
- Digitalizace
-
14. ledna 2025
Podpora nejnovějších PLC zaručuje kompatibilitu a zvyšuje výkon Snadno se ovládá díky textovému vyjádření grafického kódu a bezpečnostním aktualizacím Vyšší výkon, spolupráce a efektivita podporovaná […]
Stroje Emco výrazně zkracují dobu výroby
- Obrábění
-
12. ledna 2025
Společnost GF Casting Solutions spoléhá na CNC soustružnická centra Hyperturn 65 Powermill G2 a EMCOTURN E65. Thomas Klade, vedoucí týmu v oblasti contract manufacturing, informuje […]
Finále Robosoutěže 2024 pro střední školy s nejlepším „robotickým popelářem“ vyhrál tým pražského Gymnázia Na Vítězné pláni
- Automatizace + Robotizace
-
10. ledna 2025
V pátek 13. prosince se v posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze konalo finále 16. ročníku Robosoutěže FEL ČVUT a my už víme, který z celkem […]