27. února 2023 07:28
Škoda Auto: Kamerový systém „Magic Eye“ včas odhalí potřebu údržby na výrobní lince
- Systém založený na umělé inteligenci zjišťuje odchylky v průběhu procesu pomocí analýzy obrazu
- Vývoj a integrace systému „Magic Eye“ na výrobní linku pro modely Enyaq iV a Octavia proběhl v laboratoři FabLab v mladoboleslavském závodě Škoda Auto
- Plánovaná implementace na dalších výrobních linkách v závodech Mladá Boleslav a Kvasiny
- Škoda Auto využívá prediktivní údržbu s podporou umělé inteligence jako jedna z prvních firem v České republice
Škoda Auto zavádí systém založený na rozpoznávání obrazu na základě umělé inteligence, který umožňuje včasné rozpoznání potřeby údržby na výrobní lince. V hlavním závodě v Mladé Boleslavi je nainstalován systém, který nepřetržitě monitoruje zařízení a využívá umělou inteligenci k identifikaci případných nesrovnalostí v provozních procesech. Rozpozná tak potřebu případné intervence údržby. Škoda Auto je tak jednou z prvních společností v České republice, která využívá možnosti prediktivní údržby s podporou umělé inteligence.
Miroslav Stejskal, koordinátor prediktivní údržby Centrálního technického servisu Škoda Auto, zdůrazňuje: „Ve společnosti Škoda Auto využíváme prediktivní technologie k
optimální údržbě našich výrobních zařízení. Pomocí umělé inteligence systém neustále porovnává aktuální a optimální provozní postup. Systém se neustále učí a okamžitě rozpoznává změny. Tímto způsobem můžeme ihned reagovat, optimalizovat efektivitu našich procesů a zajistit nejlepší možné využití našich výrobních kapacit.“
Kamera na výrobní lince
Snímky zařízení a opotřebitelných dílů, jako jsou nosníky nebo šrouby, posílá kamera z výrobní linky do počítače, na němž běží systém na bázi umělé inteligence. Ten odhalí případné nesrovnalosti v procesech nebo rozpozná požadavky na údržbu a v reálném čase o nich informuje.
Průběžné porovnávání umožňuje včasné odhalení nutných opatření údržby
„Magic Eye“ porovnává vysoce přesné snímky s tisíci uloženými záznamy během velmi krátké doby. Tímto způsobem odhaluje odchylky od definovaného optimálního stavu a identifikuje zdroje chyb. Modré světlo navíc zajišťuje, že umělá inteligence spolehlivě rozpozná rozdíly mezi prasklinami a škrábanci a stanoví správnou diagnózu. Kromě toho se systém během provozu neustále učí. Pokud například najde opotřebovaný šroub, označí opětovně místo jako bezchybné, jakmile je díl vyměněn a znovu zkontrolován. K vyhodnocení zjištěných odchylek systém využívá informace o nesrovnalostech, které identifikoval v minulosti.
Aktuální použití na výrobní lince pro modely Enyaq iV a Octavia
Škoda používá „Magic Eye“ v hlavním závodě v Mladé Boleslavi na výrobní lince pro modely Enyaq iV a Octavia. Škoda Auto je tak jednou z prvních společností v České republice, která využívá možnosti prediktivní údržby s podporou umělé inteligence.
Za účelem dalšího vývoje systému a urychlení další integrace v závodech v Mladé Boleslavi a Kvasinách byla v laboratoři FabLab simulována část výrobní linky. V této takzvané „implementační aréně“ lze měnit nastavení kamerového systému, konfigurovat jeho parametry a simulovat poškození výrobní linky.
Škoda Auto: Kamerový systém „Magic Eye“ včas odhalí potřebu údržby na výrobní lince
„Magic Eye“ porovnává vysoce přesné snímky s tisíci uloženými záznamy během velmi krátké doby. Tímto způsobem odhaluje odchylky od definovaného optimálního stavu a identifikuje zdroje chyb.
Zdroj: Škoda Auto
Škoda Auto
› se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
› usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
› směřuje na pozici nejúspěšnější evropské automobilky na důležitých růstových trzích jako je Indie a severní Afrika;
› v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Rapid, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq iV, Enyaq Coupé iV, Slavia a Kushaq;
› v roce 2022 dodala zákazníkům celosvětově více než 731 000 vozů;
› je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
› v koncernovém svazku samostatně vyvíjí a vyrábí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky;
› provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
› zaměstnává celosvětově 45 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.
Mohlo by se Vám líbit
ABB Robotika pomůže firmám uspořit až 30 % energie robotů
- Automatizace + Robotizace
-
21. listopadu 2024
Díky službě Energy Efficiency Service lze dosáhnout až 30% úspory energie1, snížení nákladů a zvýšení udržitelnosti výroby. Nástroje a analýzy poskytují jednoduchý způsob měření a […]
STV Group vyhrála armádní tendr na čtyřletou zakázku na opravy houfnic Dana
- Strojírenství
-
19. listopadu 2024
Společnost STV Group má díky vítězství ve veřejné soutěži novou čtyřletou zakázku na opravy houfnic Dana pro českou armádu. Podle rámcové dohody s ministerstvem obrany na […]
byko-spectra pro
- Plasty
-
18. listopadu 2024
Profesionální světelný box / osvětlovací panel s přesnou simulací denního světla pro vizuální kontrolu barevného odstínu a vzhledu výrobků. Klíčové vlastnosti: • Nejpřesnější možná simulace […]