Automotive

06. dubna 2025 08:03

Škoda Superb: 90 let od zahájení výroby historicky prvního modelu

  • Březen 1935: Škoda zahajuje sériovou výrobu historického modelu Superb a během 15 let vyrábí přibližně 890 osobních automobilů a 1630 vojenských derivátů.
  • Technická inovace: Původní Superb měl progresivní podvozek, hydraulické brzdy a nejmodernější elektrický systém na 12 V.
  • Návrat v roce 2001: Škoda znovu vstupuje do segmentu vyšší střední třídy s modelem Superb sedan, který nabízí prostorný interiér a pokročilé komfortní a bezpečnostní prvky.
  • Čtvrtá novodobá generace: Nejnovější Superb je k dispozici jako liftback a combi a zahrnuje plug-in hybridní varianty s čistě elektrickým dojezdem přibližně 120 km.

Před devadesáti lety zahájila Škoda Auto v mladoboleslavském závodě výrobu modelu Superb. Tento model se rychle stal synonymem komfortní, tiché a dynamické jízdy i na méně kvalitním povrchu vozovky. Zaujal prostorným interiérem – nabízel místo až pro sedm cestujících s velkorysou výbavou a vynikajícím dílenským zpracováním. Výroba pokračovala až do roku 1949. V roce 2001 se legendární jméno vrátilo s první moderní generací modelu Škoda Superb. Nyní je Superb ve své čtvrté generaci k dispozici liftback nebo Combi, s výběrem benzinových a naftových motorů a také s mild-hybridním a plug-in hybridním pohonem. Plug-in hybridní varianty, Superb combi iV a Superb liftback iV, nabízejí elektrický dojezd přibližně 120 km. Zákazníci se mohou také rozhodnout pro pohon předních nebo všech kol.

Technické inovace a pokrok: 1934–1949
Na jaře 1934 představila Škoda novou generaci vozů s páteřovým podvozkovým rámem a nezávislým zavěšením kol. V říjnu téhož roku se společnost rozhodla pojmenovat svůj vlajkový model „Superb“, který uspokojoval nejnáročnější zákazníky. Sériová výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi v březnu 1935. První model, Škoda 640 Superb, byl poháněn šestiválcovým motorem o výkonu 40,5 kW (55 k). Od samého počátku byl Superb vybaven hydraulickými brzdami a nejmodernějším elektrickým systémem s napětím 12 V. Vrcholem nabídky byl motor V8 o objemu 4,0 litru s výkonem 96 k (70,7 kW). Superb nabízel velkorysý prostor až pro sedm cestujících a jejich zavazadla, byl k dispozici s různými délkami rozvoru a karoseriemi, včetně otevřených a na zakázku vyráběných provedení. Do ukončení výroby v roce 1949 bylo vyrobeno přibližně 890 osobních vozů a 1630 vojenských derivátů – včetně jedinečné verze 4×4.

Inzerce

Vynikající dědictví: Čtyři generace inovací
Superb odráží neustálou proměnu značky Škoda v průběhu její 130leté historie. Po padesátileté přestávce bylo jméno oživeno v září 2001 uvedením první moderní generace modelu Škoda Superb. Tento sedan nabízel výjimečný vnitřní prostor a byl dodáván s řadou motorů o výkonu od 85 kW do 142 kW (193 k), včetně vrcholného motoru 2,8 l V6 s automatickou převodovkou Tiptronic a bi-xenonovými světlomety pro zvýšení komfortu a bezpečnosti.

Následující generace, uvedené na trh v letech 2008, 2015 a naposledy v roce 2023, dále rozvíjejí odkaz modelu Superb. Druhá generace představila praktičtější verzi liftback a poprvé také verzi kombi, která nabídla výkonnější a zároveň efektivnější pohonné jednotky a bohatou standardní výbavu. Třetí generace pokračovala v nastoupené cestě a integrovala vyspělé technologie a inovativní design.

Obliba modelu Superb napříč generacemi výrazně vzrostla. První moderní generace, vyráběné v letech 2001 až 2008, se prodalo 137 000 kusů. Její nástupkyně, představená v roce 2008 a poprvé dostupná jako liftback i combi, dosáhla 618 000 prodaných kusů, přičemž 65 % zákazníků se rozhodlo pro verzi liftback. Třetí generace, uvedená na trh v roce 2015, pokračovala v nastoupeném kurzu silného růstu a prodalo se jí 805 000 kusů – z toho 56 % tvořily modely combi.

Nyní, ve své čtvrté generaci, Superb pokračuje v nastavování nových měřítek. Zákazníci si mohou vybírat mezi karosářskými verzemi liftback a combi, s benzinovými, naftovými, mild-hybridními a plug-in hybridními pohonnými jednotkami. V této době se nejnovější verze Superb prodalo více než 65 000. Nejnovější plug-in hybridní modely nabízejí elektrický dojezd přibližně120 km. Nový Superb, vybavený nejmodernějšími technologiemi, udržitelnými materiály a chytrými řešeními, jako je například Smart Dials, je navržen pro moderní a současnou mobilitu.

Kontakt
Anežka Boudná
Mluvčí Classic
P +420 734 298 801
anezka.boudna@skoda-auto.cz


Škoda Superb: 90 let inovativní vlajkové lodi
Před devadesáti lety zahájila Škoda Auto v mladoboleslavském závodě výrobu modelu Superb. Tento model se rychle stal synonymem komfortní, tiché a dynamické jízdy i na méně kvalitním povrchu vozovky.
Zdroj: Škoda Auto


Škoda Superb: 90 let inovativní vlajkové lodi
Nyní, ve své čtvrté generaci, Superb pokračuje v nastavování nových měřítek. Zákazníci si mohou vybírat mezi karosářskými verzemi liftback a combi, s benzinovými, naftovými, mild-hybridními a plug-in hybridními pohonnými jednotkami.
Zdroj: Škoda Auto

 


Škoda Auto

  • se v novém desetiletí úspěšně řídí strategií „Next Level – Škoda Strategy 2030“;
  • usiluje o to, aby se do roku 2030 pomocí atraktivních nabídek ve vstupních segmentech a dalších modelů s elektrickým pohonem zařadila mezi pět nejprodávanějších značek v Evropě;
  • efektivně využívá potenciál na důležitých růstových trzích, jako je Indie, severní Afrika, Vietnam a region ASEAN v současnosti nabízí zákazníkům 12 modelových řad osobních automobilů: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq, Enyaq, Slavia, Kylaq a Kushaq;
  • v roce 2024 dodala zákazníkům celosvětově více než 926 000 vozů;
  • je už 30 let součástí koncernu Volkswagen, jednoho z globálně nejúspěšnějších automobilových výrobců;
  • je součástí Brand Group CORE, organizační fúze objemových značek koncernu Volkswagen, jejímž cílem je dosažení společného růstu a významné zvýšení celkové efektivity všech pěti objemových značek;
  • jako značka koncernu Volkswagen samostatně vyvíjí a vyrábí pro další značky koncernu komponenty jako bateriové systémy pro platformu MEB, motory a převodovky;
  • provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem;
  • zaměstnává celosvětově přibližně 40 000 pracovníků a je aktivní na téměř 100 trzích.

Mohlo by se Vám líbit

Veletrh AMPER 2025 ukázal význam elektrotechnického průmyslu

Ve dnech 18. až 20. března 2025 se na brněnském výstavišti uskutečnila klíčová událost pro elektrotechniku, elektroniku a energetiku, již 31. ročník veletrhu AMPER s mezinárodním […]

GE Aerospace investuje v tomto roce 78 milionů eur do evropské výroby

Investice podpoří kvalitu motorů a dodávky zákazníkům rozšířením kapacity, modernizací zařízení a rozšířením inovací v Evropě. Společnost GE Aerospace (NYSE:GE) dnes oznámila, že v roce […]

Poptávka po akumulátorech se má během pěti let ztrojnásobit, říká studie

​Celosvětová poptávka po bateriích se do roku 2030 má ztrojnásobit na 4,0 až 4,6 TWh. Vyplývá ze studie Battery Monitor, kterou představila RWTH Aachen University […]