07. září 2016 00:12
Vítkovice Machinery Group mají další zakázku na super přesné díly lodního výtahu pro Německo
Vítkovice Heavy Machinery ze strojírenské skupiny Vítkovice Machinery Group získaly další zakázku na díly lodního výtahu pro Německo. Stavba lodního výtahu Niederfinow, unikátního technického díla spojujícího povodí řek Odra a Labe v blízkosti Berlína, je za polovinou. Německý zákazník je s provedením prací ve Vítkovicích spokojený. Vítkovice Heavy Machinery (VHM) proto mají další objednávku, a to na nosné díly vany výtahu. „Dosavadní zakázka měla hodnotu zhruba 300 milionů korun, nyní se zvedá o dalších v přepočtu 30 milionů korun,“ uvedl generální ředitel VHM Jan Gajda.
Skupina Vítkovice Machinery Group vysoutěžila kontrakt loni proti konkurenčnímu konsorciu německých dodavatelů. Unikátní technické dílo Niederfinow je sledovaným projektem, protože umožní bezproblémovou přepravu důležitých surovin, jako je uhlí, a výrobků po lodních cestách Německa. Projekt je kvůli strategické vodní dopravní cestě sledován i německou spolkovou vládou. Stavební betonové konstrukce se nyní osazují motory, kladkovnicemi a díly vyráběnými právě ve VHM a také v sesterských Vítkovicích Gearworks. Zkušební montáž a závěrečné přejímky běží bez problémů už od dubna. „Završuje se tím víc než roční úsilí při výrobě dílů i řešení bezpočtu technických výzev spojených s přesným opracováním v setinách milimetru,“ konstatoval obchodní ředitel VHM Jiří Brož. Sloupy unikátního výtahu, který má nahradit dosluhující technické dílo německých vodních cest, jsou po smontování dlouhé 40 metrů a sestavené vždy z deseti ozubených segmentů. Při přejímce se rozměry měří laserovým zařízením a povolená výrobní a montážní odchylka se blíží nule.
V současnosti se v Niederfinow používá lodní výtah s výškou zdvihu 37 metrů, postavený ve třicátých letech 20. století. Lodní cesta v Braniborsku je natolik vytížená, že kapacita výtahu již nestačí současným nárokům. Nový lodní výtah proto bude mít znatelně vyšší přepravní parametry. Nádoba lodního výtahu včetně vody a lodi váží zhruba deset tisíc tun a při poruše musí závitové sloupy ze strojírenských Vítkovic umožnit bezpečné sjetí výtahu do dolní polohy. Proto jsou na jakost materiálu, kvalitu provedení a opracování kladeny mimořádně přísné požadavky.
Redakčně zpracováno z www.vitkovice.cz
Mohlo by se Vám líbit
Síla evoluce: ICONICS se mění na Mitsubishi Electric Iconics Digital Solutions
- Digitalizace
-
19. dubna 2025
Společnost ICONICS oznamuje oficiální změnu názvu na Mitsubishi Electric Iconics Digital Solutions (MEIDS), což představuje významný krok v jejím vývoji. Společnost MEIDS, s podporou společnosti […]
Milan Rajtár je novým šéfem největšího českého výrobního závodu Innomotics v Mohelnici
- Práce
-
17. dubna 2025
Společnost Innomotics vyvíjí a vyrábí ucelené portfolio nízkonapěťových a vysokonapěťových motorů, generátorů, převodových motorů, měničů pro střední napětí a vřeten. V České republice má téměř 4000 […]
Společnost Sandvik Coromant představila břitové destičky CoroCut® 2 s geometrií -RF pro vysoce přesné a bezpečné tvarové obrábění
- Obrábění
-
17. dubna 2025
Kromě toho do své nabídky zařadila také nástrojovou třídu GC1205 umožňující dosažení vynikajících výsledků při upichování a zapichování v žárovzdorných slitinách (HRSA) ve vystárnutém stavu […]