Obrábění

16. listopadu 2015 00:05

WNT se nebojí vymýšlet a jít svojí cestou

Podruhé v letošním roce jsem se vypravila do nového technického centra společnosti WNT ve Velkém Meziříčí. Tentokrát za účelem rozhovoru s jednatelem WNT Česká republika, panem Antonínem Holubem. Povídání bylo velice zajímavé a mohlo by trvat i déle, protože jsme načali témata, která by se měla pobrat a měl by se jim věnovat prostor, kdyby ho bylo více. Například letošního úspěchu cyklistického týmu WNT, který měl přes 200 zástupců ze všech dceřiných společností a který zvítězil v závodě Sparkassen Allgäu Rundfahrt, pořádaného organizací RSC Kempten. Celý tým ujel 12 050 km a podle slibu WNT tudíž putuje 12 050 eur humanitární organizaci Lékaři bez hranic. Na těchto stránkách se budeme ale věnovat tomu, co nabízí WNT Česká republika svým českým a slovenským zákazníkům.

Inzerce

Pane Holube, v letošním roce slavíte 10 let existence WNT v ČR. Za tu dobu jste ušli velký kus cesty. Jaké byly začátky?

Byť nejsem strojař, pracuji v tomto oboru přes 25 let. Celou dobu navíc pro jednu firmu. Nejdříve pro rakouskou PLANSEE TIZIT, po fúzi s lucemburským Cerametalem pro CERATIZIT a od roku 2005 pro jejich dceřinou společnost WNT Česká republika jako jednatel. Koncern Ceratizit tu tehdy nezřídil pouze svou dceřinou společnost, ale spolu s WNT se do České republiky dostala i koncepce Total Tooling. Hned od počátku jsme byli nadšeni dynamikou a pružností a spolu se širokým sortimentem vysoce kvalitních nástrojů a servisem na druhou jsme se během 10 let na našem a slovenském trhu stabilizovali a dostali do povědomí našich zákazníků.

Pro jaké zákazníky jsou určeny Vaše nástroje?

Nabízíme nástroje vhodné pro vysoce výkonné obráběcí stroje, ale v katalogu máme i nástroje vhodné pro klasický strojní park. Proto jsme schopni reagovat na požadavky velkých, středních, ale hlavně malých a nejmenších zákazníků.

I na požadavky těch nejmenších?

I dnes je běžné, že malý zákazník bývá dodavatelem často svázán určitými limity, třeba minimální hodnotou objednávky. My se snažíme naše zákazníky velikostně nerozlišovat a v ničem neomezovat a jsem přesvědčený, že je to jedna z našich výhod.

Jsme zvyklí, že na našem trhu jsme často v pozici průkopníků a ukazujeme nové cesty, kterými se lze vydat. Ať je to již naše pracovní doba od 7 do 19 hodin, a to i v pátek, nebo schopnost reagovat na telefonickou objednávku nástroje v sedm hodin večer tak, že nástroj zákazník zítra dostane.

Rychlost dodávek je pro vás velmi důležitá, ale zmínil jste i kvalitu vašich nástrojů.

Ano, zpočátku jsme byli zajímaví zejména z důvodu naší dynamiky, rychlosti, tudíž neobvyklosti. A je to stále určitě jedna z nejzajímavějších vlastností WNT. Pravdou ale je, že naše produkty nepatří k nejlevnějším na trhu. Všechny pochází z produkce nejlepších západoevropských výrobců, nejvíce pak samozřejmě od mateřské firmy Ceratizit.

Chvilku nám trvalo, než jsme našim zákazníkům dokázali, že se nemusí spoléhat jen na rychlou logistiku, ale také na kvalitu našich nástrojů, která je v těžších chvílích nezklame a zhodnotí se jim i ekonomicky.

Celosvětově působí společnost WNT pod heslem TOTAL TOOLING. Lze toto heslo výstižně popsat?

TOTAT TOOLING tvoří tři oblasti. První jsou nástroje jako takové, druhou poradenství a zkušenosti a tou třetí je logistika a dostupnost. První oblast – kvalitní nástroje pocházejí od renomovaných evropských výrobců. Velmi často se podílíme i na vývoji nástrojů a tyto jsou často několik let pro zákazníky WNT nabízeny výhradně. Všichni naši zákazníci tak mají možnost dostat se k nejlepším nástrojům jako první. Druhou oblast tvoří způsob našeho technického poradenství. Servis a rada přímo na místě není neobvyklá. Avšak dlouholeté praktické zkušenosti našich techniků a velmi častý trénink ve vlastním školícím středisku již tak běžné nejsou. O dostupnosti a logistice, jako nedílné součásti Total Tooling si ještě povíme později. Je to nejen 45 000 nástrojů skladem, k dodání druhý den i při objednání v 19 hodin, žádné minimální objednací množství, automatizovaný výdejový systém…

Pro své zákazníky máte k dispozici objemný katalog, který nelze přehlédnout.

Náš katalog je opravdu velký. Nejen 5 kilo obrázků, ale spousta technických informací, návodů a řezných podmínek ke každému produktu. Přesto zákazník najde přehledně vše na jedné straně, včetně ceny.

Není nezajímavé, že WNT pro svých 23 tisíc aktivně kupujících zákazníků v 17 zemích v Evropě, ale i v Indii tiskne katalog v jejich rodném jazyce. Toto patří k základním principům WNT od samého počátku.

S takovým množstvím položek se určitě pojí náročná logistika?

Logistika je náročná, ale základním předpokladem je zboží na skladě. A ve WNT je 99 % již dlouhou dobu každodenní realitou. Logistika, kterou WNT spoluvyvíjela, je ve svém oboru dlouhou dobu nejmodernější na světě. Do detailu přizpůsobený systém, fungující a ověřený software, podpořený nejmodernějšími rychlými výtahy a dopravníky.

Od okamžiku, kdy zákazník telefonicky objednává, jsme schopni nástroje do dvou až tří minut uložit zabalené, včetně všech dokladů a adresního štítku, na paletu DHL nebo UPS. Nejživěji je u nás až po šestnácté hodině, protože naši zákazníci mají na objednání „čas“.

V machining & tooling magazine jsme informovali naše čtenáře o systému Tool-O-Mat, který slouží jako mobilní skladiště nástrojů přímo u zákazníka. Na svých cestách po českých výrobních společnostech jsem podobná zařízení samozřejmě spatřila.

Tool-O-Mat je v podstatě interní název pro automatizovaný výdej nástrojů. Automat, na první pohled jako každý jiný na výdej limonád i cukrovinek, ale naplněný našimi nástroji. Jde o ověřený systém, který poskytuje majitelům přehled a pracovníkům okamžitou dostupnost nástrojů. Sám eviduje, kontroluje výběry, objednává a doplňuje.

S tímto nápadem přišla firma WNT již před patnácti lety, v našem oboru opět jako první a je opět dokladem toho, že WNT jde často svou cestou. Tool-O-Maty se nejdříve rozvíjely v Německu a Anglii, dnes je systém připraven pro celou Evropu, kde funguje 500 těchto automatů.

Jak funguje úhrada zboží a jaký je zájem o Tool-O-Maty u zákazníků v ČR?

Nástroje má zákazník formou konsignačního skladu, s fakturací jednou za měsíc. Eviduje tak pouze jednu fakturu a jeden dodací list měsíčně. V České republice i na Slovensku jsme zareagovali velmi rychle a nyní jsme hned po Německu a Angliii nejúspěšnější. Zákazníci oceňují neměnné měsíční náklady ve formě pronájmu a zjistí-li časem, že např. z důvodu změny výroby již Tool-O-Mat nepotřebují, tak si jej odvezeme a zákazník opět nic neřeší. V rámci Servisu2 přináší Tool-O-Mat vyšší komfort.

Nemohu se nezeptat na Vaše nové technologické centrum a dovolte, abych Vám pochválila osobitý design, který je velmi vydařený. Jaké máte ohlasy od Vašich zákazníků, ať už na rozšíření prostor nebo spojení se s partnery, kteří poskytují stroje pro předváděcí centrum?

WNT Technical Center vzniklo za účelem technologických a aplikačních školení servisních techniků WNT, a také jako technické centrum pro naše zákazníky. Po Anglii a Německu jsme třetí zemí v rámci WNT, kde se firma rozhodla toto centrum zřídit.

Technické semináře jsme dosud prováděli přímo u našich zákazníků, dnes máme ale také možnost připravit je přímo u nás. Chceme je tematicky zaměřit a v současnosti připravujeme harmonogram akcí pro příští rok. Několik seminářů jsme již letos provedli a odezva je velmi dobrá. Zákazníci si cení mimo jiné i to, že na jednom místě dostanou informace nejen o nástrojích firmy WNT, ale i o obráběcích strojích největšího taiwanského výrobce YCM, které nám zapůjčila firma VASON. Dalšími členy našeho společenství jsou firma ZOLLER, která u nás předvádí měřící přístroje a firma DTS jako softwarová podpora obrábění se svým produktem iMachining.

Jsem přesvědčen, že nás technické centrum posune o krůček dál a potvrdíme našim zákazníkům, že nejsme jen pouhými prodejci nástrojů.

Pane Holube, velice Vám děkuji za čas, který jste mi věnoval a přeji Vám i celému týmu WNT mnoho úspěchů do dalších let.

redakce Infocube s.r.o.

Mohlo by se Vám líbit

ABB Robotika pomůže firmám uspořit až 30 % energie robotů

Díky službě Energy Efficiency Service lze dosáhnout až 30% úspory energie1, snížení nákladů a zvýšení udržitelnosti výroby. Nástroje a analýzy poskytují jednoduchý způsob měření a […]

STV Group vyhrála armádní tendr na čtyřletou zakázku na opravy houfnic Dana

Společnost STV Group má díky vítězství ve veřejné soutěži novou čtyřletou zakázku na opravy houfnic Dana pro českou armádu. Podle rámcové dohody s ministerstvem obrany na […]

byko-spectra pro

Profesionální světelný box / osvětlovací panel s přesnou simulací denního světla pro vizuální kontrolu barevného odstínu a vzhledu výrobků. Klíčové vlastnosti: • Nejpřesnější možná simulace […]