10. března 2020 22:10
Pneumatika budoucnosti by měla především šetřit palivo
- Společnosti Continental a Forsa institut vypracovaly průzkum na téma „Pneumatika budoucnosti“
- Respondenti tvrdí, že vývojáři pneumatik by se měli zaměřit především na úsporu paliva
- Spotřebitelé považují u pneumatik poměr cena/výkon za důležitější než jejich trvale udržitelnou výrobu
Technologické trendy, například elektrické koloběžky, sociální fenomény, jako aktuální „flight shame“ (omezování letecké dopravy), dlouhodobá témata, jako jsou alternativní pohonné systémy a automatizovaná nebo autonomní jízda automobilu – to vše dokresluje neustálý vývoj mobility. Tyto trendy přivedly technologickou společnost Continental a institut pro výzkum trhu Forsa ke společnému průzkumu: co řidiči očekávají, kromě maximální bezpečnosti, od automobilové pneumatiky budoucnosti. Reprezentativního průzkumu se v listopadu 2019 zúčastnilo více než 1 000 řidičů. Výsledek? Pro více než 40 procent respondentů byl nejdůležitější aspekt, u pneumatik v budoucnosti, aby zabezpečovaly ještě větší úsporu paliva. Druhé místo obsadila odolnost vůči defektu.
Jak prozradil výzkum, odpovědi se liší mezi jednotlivými věkovými skupinami: pro řidiče ve věku 18 – 29 let byla například odolnost pneumatik vůči propíchnutí nejdůležitějším faktorem. Přání energeticky efektivnější pneumatiky bylo nejsilnější pro respondenty ve věku 45 – 59 let, zatímco trvalá udržitelnost materiálů a výroby byla nejvyšší prioritou pro osoby ve věku 30 – 44 let.
Důležitý aspekt cena/výkon
Anketa také kladla otázky ohledně cen pneumatik v budoucnosti, výsledek nebyl překvapivý: 92 procent respondentů vyhodnotilo poměr cena/výkon jako důležitý. Zároveň se 75 procent řidičů vyjádřilo, že nižší valivý odpor a související pokles ve spotřebě paliva je pro ně důležitý. Pneumatika, optimalizovaná z hlediska valivého odporu a dojezdu, má samozřejmě pozitivní vliv i na celkové provozní náklady vozidla.
„Spotřebitelé, kteří mají konkrétní a specifické požadavky, by měli vždy věnovat pozornost evropským štítkům na pneumatikách,“ vysvětluje Andreas Schlenke, inženýr z oddělení vývoje pneumatik společnosti Continental. „Hodnocení A pro valivý odpor vám napoví, že pneumatika využívá valivou energii velmi efektivním způsobem. Pokud má hodnocení A také pro mokré brzdění, víte, že si kupujete velmi bezpečnou pneumatiku. Společenská diskuze o mobilitě budoucnosti bude mít určitě vliv i na budoucnost automobilových pneumatik,“ říká dále Schlenke.
Continental už má našlápnuto do budoucnosti
„Naše produkty budou mít stále větší význam v oblasti bezpečnosti i zvyšování energetické efektivnosti, odolnosti vůči defektu a trvalé udržitelnosti. Stojí však za zmínku, že již dnes jsou v naší nabídce produkty, které splňují tyto požadavky na pneumatiky budoucnosti. Například naše aktuální pneumatika EcoContact má o 20 procent nižší valivý odpor než její předchůdkyně a navíc ještě o 12 procent delší životnost. Další nová technologie Taraxagum z naší dílny ukázala, že pampeliškový kaučuk představuje alternativu ke kaučuku pocházejícímu z tropů.
Pro elektromobily jsme vyvinuli speciální technologie, které zabezpečují velmi nízký valivý odpor pneumatik a současně nabízejí vysoký výkon z hlediska kritérií souvisejících s bezpečností. Naše technologie ContiSeal zvyšuje odolnost vůči propíchnutí a úniku tlaku okamžitým utěsněním běhounu. Věřím, že se brzy dočkáme i pneumatik, které samy dokážou říci, kdy jsou opotřebované. V budoucnosti budou pravděpodobně také monitorovat svůj tlak a upravovat ho bez potřeby přerušení jízdy,“ dodává Schlenke.
Mohlo by se Vám líbit
Síla evoluce: ICONICS se mění na Mitsubishi Electric Iconics Digital Solutions
- Digitalizace
-
19. dubna 2025
Společnost ICONICS oznamuje oficiální změnu názvu na Mitsubishi Electric Iconics Digital Solutions (MEIDS), což představuje významný krok v jejím vývoji. Společnost MEIDS, s podporou společnosti […]
Milan Rajtár je novým šéfem největšího českého výrobního závodu Innomotics v Mohelnici
- Práce
-
17. dubna 2025
Společnost Innomotics vyvíjí a vyrábí ucelené portfolio nízkonapěťových a vysokonapěťových motorů, generátorů, převodových motorů, měničů pro střední napětí a vřeten. V České republice má téměř 4000 […]
Společnost Sandvik Coromant představila břitové destičky CoroCut® 2 s geometrií -RF pro vysoce přesné a bezpečné tvarové obrábění
- Obrábění
-
17. dubna 2025
Kromě toho do své nabídky zařadila také nástrojovou třídu GC1205 umožňující dosažení vynikajících výsledků při upichování a zapichování v žárovzdorných slitinách (HRSA) ve vystárnutém stavu […]