Strojírenství

23. listopadu 2017 14:18

Nošovický závod Hyundai vyrobil ve 3. čtvrtletí celkově 79 000 aut

Ve třetím čtvrtletí letošního roku vyrobil nošovický závod Hyundai Motor Manufacturing Czech celkem 79 000 aut, od začátku roku je to již 267 800 aut. Tedy mírný náskok nad schváleným plánem, který pro letošní rok předpokládá výrobu 350 000 vozidel. Nejpopulárnějším modelem byl v tomto čtvrtletí Hyundai Tucson, kterého se vyrobilo 156 400 kusů.

Ve třetím čtvrtletí roku 2017 sjelo z výrobní linky v závodě Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) v Nošovicích celkem 79 000 aut, tedy o 4 700 více než ukládal plán. Od začátku letošního roku pak bylo v závodě HMMC vyrobeno 267 800 aut.

Inzerce

Největší zájem mezi zákazníky letos zatím zaznamenal model Hyundai Tucson, kterého v nošovické továrně vyrobili 176 400 kusů, představujících 66 % objemu výroby. Model Hyundai i30 třetí generace ve verzích hatchback, kombi a N byl na druhém místě s celkově 59 250 kusy (22 %). Samotné ostré sportovní verze Hyundai i30 N se od zahájení sériové výroby v polovině září vyrobilo v Nošovicích 405 kusů. Do zahájení výroby i30 kombi 3. generace letos v květnu běžela výroba kombíku předchozího provedení, kterého se letos vyrobilo 7 900 kusů (3 %), a konečně, kompaktní MPV Hyundai ix20 zaznamenal téměř 24 250 kusů (9 %).

Auta se letos ze závodu HMMC exportovala do 64 zemí. Největší poptávka po vozech z Nošovic byla za letošních devět měsíců z Velké Británie (téměř 35 000 kusů), Německa (více než 31 500 kusů), Itálie (24 250) a Španělska (24 140). Na páté příčce se umístila Česká republika, kam letos z Nošovic zamířilo 11 750 aut, tedy přibližně 4,4 % celkové produkce. V první desítce se dále umístily Belgie, Francie, Mexiko, Saudská Arábie a Polsko.

Zajímavé je srovnání výroby benzínových a dieselových verzí, které letos za třetí čtvrtletí činilo 65–35 %, kdy ještě loni byl poměr téměř vyrovnaný 54 % benzín – 46 % diesel. „Za klesajícím zájmem o auta s dieselovými motory stojí tři hlavní příčiny: otřesená důvěra zákazníků po aféře Dieselgate, stále se zvyšující citlivost obyvatel Evropy v oblasti ochrany životního prostředí a chystané zákazy vjezdu aut s dieselovými motory, které připravují některá velká města v západní Evropě,“ říká Petr Vaněk, ředitel PR ve společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Výrobní plán pro rok 2017 zůstává nezměněn: továrna plánuje vyrobit celkem 350 000 vozidel, tedy stejný počet jako v roce 2016. „Dá se ale předpokládat, že tuto hranici při stávající produkci překonáme. K tomu by nám mělo pomoci také plánované zahájení výroby novinky v naší nabídce, Hyundai i30 Fastback, který měl svou premiéru pro širokou veřejnost na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu,“ komentuje výsledky nošovické výroby Vaněk.

Redakčně zpracováno z www.hyundai-motor.cz

Mohlo by se Vám líbit

Nová všestranná řešení tryskání pro e-mobilitu

Rychlé, účinné a přitom šetrné Kvůli rychle rostoucí poptávce po komponentech pro elektromobily musel Alupress GmbH, renomovaný výrobce inovativních hliníkových a hořčíkových tlakových odlitků, zvýšit […]

Volkswagen snižuje roční kapacitu výroby o 734.000 aut. To je hodně!

Když si přečteme titulky k nedávné dohodě vedení VW s odboráři: „Žádné továrny se nezavřou“, „propouštět se nebude“, „zaměstnanci vymění růst platů v příštích letech za jistotu pracovního […]

Čeští vývojáři Panasonic vyvinuli linku na velkokapacitní tepelná čerpadla. Z Plzně bude zásobovat celou Evropu

Společnost Panasonic v Plzni vyvinula a spustila linku primárně zaměřenou na produkci velkokapacitních tepelných čerpadel typu vzduch-voda. Investicí ve výši 66 milionů korun se japonská značka […]