Strojírenství

23. září 2018 00:06

Nový přístroj pro detekci částic na ložiscích ve společnosti Koyo Bearings

Olomoucká společnost Koyo Bearings Česká republika s. r. o. zabývající se výrobou ložisek, pořídila na oddělení kvality speciální mikroskop Olympus BX51M s automatickým analyzátorem částic, který pomáhá stanovit čistotu ložiska s extrémní přesností.

Na ložiscích je zařízení schopno detekovat nežádoucí částice už od jejich velikosti 2 μm. Firma je tak schopna vyhovět nejpřísnějším zákaznickým standardům svých zákazníků jako Volkswagen, Daimler, Jaguar/Land Rover apod. Analyzátor umí vyhodnotit kovové i nekovové částice, včetně jednotlivých vláken. K detekci využívá velmi rychlou barevnou digitální CCD kameru XC10, která umí částice automaticky najít a vygenerovat o jejich přítomnosti a vlastnostech podrobnou zprávu.

Zařízení bylo pořízeno na základě požadavku některých významných zákazníků na analyzování ložisek přímo v závodě (dříve společnost tyto testy prováděla externě). Měřidlo je využíváno také za účelem interního výzkumu ve věci velmi přesné detekce čistoty ložisek a následné možnosti zlepšení jejich funkčnosti v nejnáročnějších aplikacích.

Redakčně zpracováno z www.koyobearings.cz

 

Mohlo by se Vám líbit

Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu

Tam, kde se přesnost snoubí se sílou: společnost Conrad od nynějška dodává časomíru a elektroniku pro Světový pohár BMW IBU v biatlonu Popisek obrázku: Společnost Conrad […]

JC-Metal uvede na český a slovenský trh světovou novinku: svařovací stůl s chytrými nohami

Rodinná firma JC-Metal přináší českým a slovenským zákazníkům inovaci v podobě polohovatelných nohou Smart Leg pro svařovací stoly Siegmund. Revoluční systém s automatickým vyrovnáváním, pamětí […]

AMPER 2026: Návrat velkých jmen na veletrh i novinky v doprovodném programu

Veletrh AMPER vstupuje v roce 2026 do nové etapy. Ta přináší nejen výrazné programové novinky, ale znamená také příchod nových či návrat velkých značek, které […]